Ajanvarausvastaanotot

Ajanvarauksella hoidetaan mm. seuraavia asioita:

  • Reseptien (myös eReseptit) uusimiseen liittyvät asiat
  • Laboratoriotulosten tiedustelut
  • Tarve saada lausunto viranomaisille (B-lausunto, C-lausunto, kuljetuspalvelutodistus jne.)
  • Arvioinnin tarve terveydentilasta/perussairauksien hoidosta/lääkityksestä
  • Vuosikontrollit tai muut sovitut kontrollikäynnit
  • Mikä tahansa pitkäaikainen vaiva, jossa vastaanotolle odottaminen ei vaaranna terveyttä. Esimerkkeinä erilaiset ihottumat, allergiaoireet, ajoittain toistuvat lievät kivut jne.

    Huomaattehan, että ajanvarausvastaanotolla asianne hoitoon varataan enemmän aikaa kuin lyhyellä kiireellisen asian hoitoon tarkoitetulla käynnillä, jossa joudutaan keskittymään vain akuutisti terveyttä uhkaavaan vaivaan.

    Terveysasemalle saapuvia asiakkaita palvellaan vuoronumerolla.

Takaisinsoittojärjestelmä

Terveysasemilla on käytössä takaisinsoittojärjestelmä.
Kiireettömissä asioissa ma–pe klo 8-11 suosittelemme jonottamaan jättääksenne soittopyynnön takaisinsoittojärjestelmään. 
Teille soitetaan saman päivän aikana takaisin.
Pyydämme välttämään uusia soittoyrityksiä, koska yksi soitto riittää jätettyänne numeronne järjestelmään.

  • Kun linjat ajanvarauksessa ovat varattuina, teille kerrotaan, että voitte hetken kuluttua jättää takaisinsoittopyynnön.
  • Valitsemalla 1, teille soitetaan takaisin siihen numeroon, josta soititte. Jos numeronne on salainen tai haluatte puhelun johonkin toiseen numeroon, valitkaa 2. ja näppäilkää järjestelmään se puhelinnumero, johon haluatte takaisinsoiton tulevan.
  • Mikäli ette tee mitään, jäätte jonoon odottamaan linjan vapautumista.
Takaisin ylös